Print

niedziela, 22 maja 2016

Wdzięczność


O wdzięczności i jej dobroczynnym wpływie na życie człowieka napisano już nie jedną książkę. Pewnie nie raz słyszałeś, że dzięki codziennemu praktykowaniu wdzięczności i dziękowaniu za to co masz, możesz poprawić jakoś swojego życia. Możesz czuć się bardziej szczęśliwym, dostrzegając to, co w Twoim życiu jest ciekawe, dobre, z czego możesz się cieszyć.


Wdzięczność pozwala Ci na odczuwanie szczęścia tu i teraz, bez względu na okoliczności. Zastanów się nad tym, bo przecież nawet wtedy kiedy się "pali i wali", zawsze znajdziesz coś, za co możesz być wdzięcznym. Może to być cieple i wygodne łóżko, w którym uwielbiasz spać, miękkie kapcie, czy kubek porannej kawy.


Powiesz, że to banalne, oczywiste i nie ma się z czego cieszyć? Podziękuj mimo tego i zobacz jak zmieni się Twoje życie.


Zapytasz: a dlaczego miałoby to cokolwiek zmienić? A to dlatego, że podniesie się Twoja wibracja, poprawi się Twoje samopoczucie. Będziesz emanował energią radości i szczęścia. Jak mówi Vadim Zeland “Szczera wdzięczność to emisja twórczej energii”.


Zaczniesz przyciągać do siebie ludzi i sytuacje, które będą dla Ciebie przyjemne i sprawią, że słowo "dziękuję" coraz częściej będzie gościło w Twoim słowniku. I o to właśnie chodzi!
Jest jeszcze inny, bardzo przyjemny skutek uboczny wdzięczności: będziesz miał mniej powodów do zmartwień i trosk, bo będziesz się bardziej skupiał na tym, co dobre. A co za tym idzie? Mniej napięć, stresów i powodów do zdenerwowania. Nie wierzysz, że to zadziała? Spróbuj!


Chciałam Ci zaproponować pewne ćwiczenie, forma wykonania dowolna. Możesz pisać, nagrywać, malować, śpiewać, mówić, rysować, wycinać, rzeźbić, pisać na blogu, publikować na vlogu. Nie ograniczaj się! Pozwól się ponieść wodzom swojej fantazji, zrób to, co lubisz najbardziej i wybierz formę jaka Ci najbardziej odpowiada (widzisz - zero narzucania czegokolwiek, to już jeden powód do odczuwania wdzięczności:-). Poświęć temu ćwiczeniu dziennie tyle czasu, ile potrzebujesz.


Każdego poranka przez 30 dni, jeszcze zanim wstaniesz z łóżka zastanów się nad pięcioma rzeczami, za które już teraz możesz być wdzięczny. Za jakie okoliczności, sytuacje możesz podziękować. Co w Twoim życiu wywołuje uśmiech na twarzy.


Wieczorem, przed zaśnięciem, również przez 30 dni, zastanów się nad pięcioma rzeczami, które wydarzyły się w ciągu mijającego dnia, za które możesz podziękować. Tak jak już pisałam wcześniej, forma wykonania dowolna. Możesz zapisać pięć krótkich zdań, wyśpiewać je, lub narysować pięć sytuacji, kiedy to pomyślałeś, lub powiedziałeś szczerze i z głębi serca: dziękuję.


I to wszystko. Spróbuj i przekonaj się na własnej skórze, czy "praktykowanie wdzięczności" spowoduje pozytywne zmiany w Twoim życiu. Jeśli masz więcej czasu dla siebie rano, niż wieczorem, to wykonaj to wieczorne ćwiczenie rano, a wieczorem podziękuj w myślach.

A za co ja jestem wdzięczna dzisiejszego wieczoru?


  • Dziękuję za to, że mogłam spać do woli i dzięki temu wstałam wypoczęta,
  • Dziękuję za to, że spędziłam kilka godzin na interesujących konwersacjach z przyjaciółka (a "wartościowy czas" jest moim językiem miłości, więc mój "zbiornik na miłość" znacząco się napełnił),
  • Dziękuję za to, że świeciło słońce i mogłam posiedzieć na świeżym powietrzu,
  • Dziękuję za to, że czytałam dziś bardzo interesującą książkę,
  • Dziękuję za to, że wypiłam pyszny i zdrowy, domowej roboty sok.


Dziękuję!


Martuśka
W imieniu Szerokiej Perspektywy Dublin

PS. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie warsztaty organizujemy wkrótce, zerknij tutaj

2 komentarze:

  1. Super! Dziękuję i na pewno wypróbuję to ćwiczenie.

    OdpowiedzUsuń